Před lety jsem mezi Čebínkou a Kuřimí našel vyoraný kus staré kolejnice, které mě zaujala tím, že nebyla velká, jak by se dalo od vlakové kolejnice očekávat, ale nebyla ani tak malá, že by se dala považovat za důlní kolejnici z nedalekého kamenolomu. Díky přátelům se tento kus podařil identifikovat jako takzvaný zlamák neboli kolejnice prasklá vlivem tepelné roztažnosti. Tento prasklý kus tehdy dělníci vyřízli v délce jednoho metru a po opravě poškozeného úseku zřejmě prasklou kolejnici pohodili vedle trati, kde pod vrstvou hlíny ležela dodnes. Rozměry kolejnice odpovídají rozměrům tehdy používaných kolejí na staré Tišnovce. Kolejnice zřejmě pochází ze začátku provozu v roce 1885, protože později byl svršek nahrazen jinými pevnějšími a silnějšími kolejemi, aby unesly váhu novějších lokomotiv. Po dohodě s Tišnovským Muzeem, jsem kolejnici nechal opískovat, pozinkovat a opatřil nátěrem, aby mohla být vystavena venku před muzeem.
Součástí expozice je i originální mezník společnosti StEG nalezený při opravě domku u tišnovského nádraží. Rakouská společnost StEG tehdy získala pro stavbu povolení a do roku 1909 trať provozovala.